Naše kolege, bile su voljne da podele svoja iskustva u reorganizaciji poslovanja online, koju smo morali da primenimo za rekordno kratko vreme. Ovaj vid poslovanja nije savršen, ali je zato usavršen da odgovara svim potrebama za efektivno poslovanje i što je najvažnije, održanje zdravlja i dobrog raspoloženja među zaposlenima. U nastavku vam piše kolega, koji je u poslednjih par nedelja u ulozi onlajn oca, muža i zaposlenog, pa da vidimo kako mu ide:
Ime: Vladimir
Pozicija: rukovodilac sektora za opšte, pravne i finansijske poslove
Žena: radi od kuće
Deca: 3 dečaka: 6 god i blizanci 4 god
„Moj radni dan počinje negde između 5:30 i 6:00 kada najstariji sin, kao vampir ustaje dok je još mrak. Negde oko 7 su svoj trojici već potpuno zagrejani motori i kreće igra, trčanje, čarke i svađe, dok supruga i ja pokušavamo „na miru“ da popijemo jutarnju kafu pre mog odlaska u 8h na posao- čitaj sprat iznad, soba koju smo namenili za rad u uslovima izolacije ?.
Prednost rada od kuće je što put do i sa posla traje oko pola minuta umesto pola sata; što ne moraju da se oblače cipele i košulje; mnogo je veći fokus na posao jer ne postoji suvišna društvena interakcija koja je neminovna kada je veći broj zaposlenih na istom mestu; i na kraju, lakše se rešavaju kompleksiniji zadaci gde je potrebna dublja koncentracija, barem iz mog ugla, sobzirom na struku kojom se bavim.
A sad, mana je što ukućani treba da se naviknu da ne svraćaju malo-malo „na posao“ ili zvučni efekti 3 mala sina kada dođe do konflikta (50-tak puta u toku radnog vremena), ali vremenom naučiš da ih zvučno izoluješ i fokusiraš se na to da, iako si otac, u tom momentu si ipak zaposlen na zadatku. Ne zalim se. Zašto? Ponekad se prišunjam i krišom ih posmatram sa stepenica, što mi daje dodatnu energiju da nastavim sa radom“.
Poslednjih nedelja razmišljamo na temu, da li nas je situacija izazvana virusom COVID 19 poslovno i privatno unazadila, ili to može da se posmatra i iz drugog ugla. Iz ličnog primera, onlajn poslovanje primenili smo od početka vanredne situacije, i proces tranzicije je bio dosta konfuzan, ali je ipak rezultirao dobrom radnom komunikacijom među kolegama i klijentima i većom produktivnošču zaposlenih koji su radeći od kuće, izgleda više fokusirani na svoje poslovne zadatke. Takođe, stanje u kome se trenutno nalazimo “nametnulo” je digitalnu transformaciju poslovanja brojnim kompanijama, koje se do sada nisu usuđivale na ovaj korak, zbog čega su zaostajale za naprednijim kompanijama. No ipak, iz ugla običnih ljudi, roditelja, prijatelja, ćerki i sinova, ispostavilo se da smo izvukli najvažniju notu: porodica je stub temeljac svakog društva. Posvetivši se malim stvarima, vratili smo se u nazad ali samo toliko da vidimo šta je ono što nas suštinski čini srećnim i verovatno da je svako od nas u sebi shvatio koliko smo bili izgubljeni u nedostatku vremena, dobre organizacije i prioriteta.
Drage kolege, prijatelji, ako se u predstojećim danima odlučite da probate primenu ovog radnog sistema, rado ćemo vas posavetovati i usmeriti, s tim u vezi budite slobodni i prijavite se putem mejla radodkuce@positive.rs