Izaberite stranicu

„Bio sam letos u Španiji na odmoru. Kupio sam apartman pa smo otišli tamo na dve nedelje. Tamo smo kupili auto da bismo obišli sva ona lepa mesta o kojima se prica. Na kraju smo sve to prodali pošto cemo sledece godine ici u Italiju pa nam ne treba …“

Da je ceo svet Amerika pa ova prica ni onda ne bi imala puno smisla. Kupovina stvari od velike vrednosti koje nam trebaju samo jednom teško da se može smatrati isplativim poslom. Danas je nešto normalno da postoje stvari koje nam zatrebaju jednom ili više puta u dužem vremenskom periodu. Takve predmete cemo po znatnoj nižoj ceni od kupovine – iznajmiti.

Iznajmljivanje je opšteprihvacena stvar u svetu. Cak je i jedan od najrasprostranjenijih nacina kupovine – lizing – ništa drugo nego iznajmljivanje na duži vremenski period (lease – najam, zakup). Iznajmljivanjem robe i usluga se bavimo svakodnevno – uzmemo film iz videoteke, pozovemo taksi da nas preveze, uplatimo apartman za letovanje / zimovanje, iznajmimo klizaljke ili vencanicu… zašto da kupim film koji cu pogledati samo jednom?

U taj svet iznajmljene opreme je konacno pocela da ulazi i racunarska oprema. Mnogim firmama se dešava da im treba oprema za održavanje press konferencije, prezentacije ili nastupa na nekom sajmu. Nije to puno opreme: racunar, dva, tri, štampac, ili projektor i laptop… Problem je u tome što ne postoji višak takve opreme u nekom magacinu pa cemo odatle da je pokupimo, odnesemo, postavimo, podesimo…

Realnost je da u najvecem broju slucajeva ovakva aktivnost podrazumeva da se postojeca oprema koja sacinjava informacioni sistem jedne firme iskopca iz postojeceg okruženja, na licu mesta prilagodi novim potrebama i na kraju se sve vraca u prvobitno stanje, pod pretpostavkom da neko ume sve to i da uradi. Kupovina projektora koji ce se koristiti jednom godišnje je daleko od isplative. Oprema koja se nabavi da bi služila na nekom sajmu pored toga što se koristi nedelju dana u godini preostalu 51 nedelju mora biti odložena na neko mesto gde je nece oštetiti vlaga ili prašina. Ako smo koristili postojecu opremu, postavlja se pitanje da li ce sve proraditi kako treba nakon što se oprema vrati na mesto. Prostora za probleme je hiljadu…

Kao što ne idemo u pilotsku školu samo zato što smo odlucili da na odmor idemo avionom, i u ovakvom slucaju postoji jednostavno rešenje: namensko iznajmljivanje racunarske opreme je postalo dostupno. Ono podrazumeva kako najam racunarske opreme na kraci vremenski period (ako vam nešto treba za duži period verovatno cete to i kupiti), tako i njeno postavljanje i održavanje za vreme trajanja manifestacije zbog koje se oprema iznajmljuje.

U svetu u kome ste vi trgovac, proizvodac ili agent vaša briga je plasman vašeg proizvoda. Ukoliko je za to potrebno da se privremeno postavi racunar, projektor ili slican uredaj pravo rešenje jeste angažovanje nekog ko se bavi takvim poslom. Taj neko je u tom slucaju u mogucnosti da obezbedi traženu opremu, da vam je isporuci na odredeno mesto u odredeno vreme, izvrši sva neophodna podešavanja i povezivanja i, što je najbitnije, može da priskoci u pomoc u slucaju ako nešto pode po zlu. Na kraju ce opremu preuzeti i završiti celokupan posao.

Ovakva organizacija gde svako radi svoj posao je nešto sasvim normalno u današnje vreme. Vreme je da shvatimo da ne možem svi raditi sve. To što smo svi „veliki strucnjaci“ za racunare danas više nije dovoljno. Profesionalizam je neophodan i nužan svuda, pa makar to bilo postavljanje jednog laptopa na pult – kada pritisnete dugme za paljenje, ne želite da razmišljate šta ce se desiti. Kakav set usluga cete da izaberete, to je vec stvar budžeta kojim raspolažete – od isporuke i montaže do podrške 24 sata. Sve se može iznajmiti.

Ne moramo sve kupiti. Pa prodati. Bitan je i novac u rukama…