Izaberite stranicu

..da li nam je jasnije…? Hoćemo li „u oblake“ ili smo još uvek čvrsto na zemlji?

Polako i vrlo oprezno, sitnim koracima prelazimo na online poslovanje. Pričali smo o tome pre dve godine u tekstu „Šetnja po oblacima“, malo se pomakli sa početne tačke i ponovo podsetili prošle godine u tekstu „Office365 – Godina prođe“

Da li se nešto promenilo danas, dve godine kasnije? Definitivno jeste, a najveće promene očekuju nas u ovoj godini, u domenu korišćenja online servisa, digitalizacije i uopšte telekomunikacionih tehnologija. „Kancelarija u oblaku“, kako je popularno nazvan Office 365, zaista pruža izvanredne mogućnosti kako za fizička lica, tako i za poslovne korisnike, pre svega pristupom sa bilo kog mobilnog uređaja i sa bilo kog mesta, naravno uz preduslov postojanja internet konekcije. Nadamo se da ni ona više nije tako loša i nestabilna u pojedinim područjima, kao što je to bio slučaj ranijih godina.

Office 365 Planovi

Podsetimo se samo  šta sve obuhvata O365. Pre svega, aplikacije i servisi koje dobijate zavise od paketa za koji se opredelite. Benefiti su višestruki, pogotovo za korisnike koji nemaju IT infrastrukturu – hardver i serverske operativne sisteme. Ulaganja u opremu više nisu neophodna, tu je Exchange online – mejlovi kao u standardnom Outlook-u, dobro poznato okruženje, mogućnost otvaranja sopstvene kompanijske adrese umesto dosadašnjih Yahoo i Gmail naloga. Za one koji žele više, tu je mogućnost Sharepoint online usluge – kolaboracija, deljenje dokumenata i ostalih sadržaja između članova kolektiva, veoma zanimljiva mogućnost, štedi vreme i olakšava komunikaciju između zaposlenih. Lync kao instant messaging – prenosi poruke u realnom vremenu i idealno je rešenje za kompanije koje imaju svoje kancelarije u više gradova i država, nema dodatnih telefonskih troškova. (ovaj deo je u potpunosti preuzet iz ranijeg teskta, pa čisto možda nekako obeležiti). Svakako, tu je i Yammer, kompanijska društvena mreža, koja će omogućiti zaposlenima da se osećaju „domaćinski“ kao na „fejsu“. 🙂

    Pored online servisa, i dalje su sa nama stare, dobre aplikacije Word, Excel, Powerpoint (Outlook), koje, u zavisnosti od paketa, možete koristiti kao on-premise softver (instaliran na vašem računaru) ili kao web office aplikacije (online korišćenje). Verzija, instalirana na računar uvek je ona tekuća, aktuelna, u ovom slučaju Office 2013. Pošto sam O365 podrazumeva pravo na korišćenje novih verzija koje se pojave dok god vam traje pretplata, onda će to u budućem periodu biti neki novi Office paket. Ograničenje za korisnike sa ranijim operativnim sistemima postoji, što znači da Windows 7 i noviji operativni sistemi podržavaju Office 2013, a raniji ne.

    Načini licenciranja i paketi za nijansu su se promenili u odnosu na 2014.godinu, ali online servisi i desktop aplikacije ostale su iste. Takodje, ono što se ne menja to je jednogodišnje korišćenje licence, nakon čega istu možete produžiti za naredni period od godinu dana ili prestati sa korišćenjem, a u roku od 90 dana „skinuti“ sve ono što se smestili u „cloud“.

    Pored Office-a 365, sve su popularniji i drugi servisi, pre svega Azure, o čemu ćemo pisati detaljnije u našim narednim tekstovima na ovu temu. takodje, i pozitivna iskustva koja naši partneri imaju u korišćenju O365, svakako ćemo podeliti sa vama, a možete i vi sa nama ako ih imate (možete i ona druga iskustva) .

    Microsoft-Azure-Management-Portal

    A sigurnost? Današnje poslovanje zahteva visok nivo produktivnosti usluga koje pomažu korisniku da dobije mnogo više od virtualnosti (pristupa sa bilo kog mesta), dok pretnje kontinuirano rastu. Office 365 platforma obezbedjuje sigurnost na svakom nivou, od razvoja aplikacija, preko fizičkih DATA CENTER-a do krajnjih korisnika. Zaštita privatnosti podataka klijenata je jedan od glavnik “ključeva” posvećenosti korisniku u okviru cloud servisa.  Kroz Office 365, prilikom isteka ugovora, biće Vam obezbeđeno najmanje 90 dana, kako bi administratori završili migraciju svih podataka, nakon čega će isti biti uništeni. Pozivamo Vas da se detaljno o tome informišete na: Office 365 Trust Center

    Dakle, probajte i ne brinite!