Žena: kod kuće takođe, poštujemo propisane mere
Deca: Dora, 6 meseci
Pas: Pako, Bostonski terijer, lopticu donese 50-100 puta dnevno
Evo kako izgleda moj radni dan od kuće:
Svi smo nekada bili u prilici da zbog prehlade, gripa ili slobodnih dana posao obavljamo od kuće. Utisak koji je meni ostao je svakako vezan za relativno loše iskustvo u smislu otežane komunikacije i kolaboracije sa zaposlenima, otežan način podele i praćenja izvršavanja radnih zadataka.
Ovih dana, zbog kućne izolacije i trenutne situacije koja nas je zadesila, veliki broj ljudi je primoran da radne zadatke obavlja u svojim domovima. Takođe, pokušavamo da nađemo način da iste te radne zadatke obavljamo neometano i bez gubitka produktivnosti celog tima.
Ono što sam shvatioje da su IT alati, aplikacije kao i dobra komunikacija sa kolegama postali naši najvredniji resursi u firmi, u ovoj novonastaloj situaciji koju niko nije dočekao spreman . Ovi alati meni kao nekom ko upravlja poslovnim procesima, omogućuju da svako jutro sa svojim kolegama obavim jutarnji „briefing“ putem konferencijskog poziva, na kome se dogovaramo oko podele zadataka u timu, vremenskih okvira i načina izveštavanja. Ono što mi je važno, jeste mogućnost da ispratim realizaciju svih zaduženja i nastavim efektivnu komunikaciju sa klijentima, kako bi i oni mogli da nastave svoje poslovne procese.
Shvatio sam na kraju, da se sve vrti u krug. Nije dovoljno da samo mi imamo dobru online organizaciju unutar firme, ako ostali klijenti nisu uspeli da se snađu u online poslovanju. To je ujedno i jedan od razloga zašto smo se odlučili da pomognemo drugima. Poslednje dve nedelje, svojim postojećim klijentima, ali i svim ostalim privrednicima, nudimo besplatno savetovanje i pomoć u proceni potreba za nastavak poslovanja, jer kao IT firma imamo takvu mogućnost. Sada je definitivno vreme da svi radimo zajedno.
Već skoro dve nedelje mi je prošlo u ovakvom radu i ovo su moja zapažanja: vreme provedeno na putu do posla i nazad sada se može koristiti za malo duže spavanje ???? (onih dodatnih „5“minuta koji nam uvek nedostaju); mogućnost veće koncentracije i fokusa na rad, u MOM slučaju pored šestomesečne bebe i psa koji očigledno radi po principu perpetuum mobile ????i previše željnog pažnje ovo svakako spada u mane; prelazak iz obaveznog dress code-a u casual varijantu doprinosi većoj udobnosti i opuštenosti prilikom rada; iako aktivno radite, pasivno provodite i vreme sa svojom porodicom što je lepa promena u odnosu na dosadašnji nedostatak vremena; mogućnost da svoj radni dan organizuješ sam onako kako si planirao- mada u mom slučaju organizaciju u mnogome kreiraju pomenuta dva faktora sa početka (beba i pas????).
Šalu na stranu, moja vizura rada od kuće se u mnogome promenila u poslednjih 14 dana. Shvatio sam da je loš utisak koji sam do sad imao bio isključivo posledica loše organizacije ovakvog tipa rada i da uz primenu adekvatnih alata i „know how“ za korišćenje istih, dobru organizaciju i pre svega dobru radnu atmosferu, poslovanje od kuće može da se nastavi i to efikasno, a čak mogu reći da je za mene ovo prijatna promena.
Još jedna napomena za sve one koji čitaju, ne dozvolite da vam promena radne atmosfere i okruženja pomere fokus sa zadatih ciljeva, organizujte svoj dan…napravite „to-do“ listu, vremenske odrednice i trudite se da se u što većoj meri držite zadatog i podignete nivo samodiscipline. Tate, mame, kolege, prijatelji…mi to možemo !????